Friday 5 April 2019

271 - inspiracja i co z tego wynikło

Mam ja inspirację ;-) Inspiracja jest piękna i jest bardzo daleko, więc generalnie poszukuję kadrów. Wrzucam różne rzeczy komórką na insta, ale moja główna strona zdjęciowa to wciąż flickr. Tam lądują zdjęcia, które mi się podobają najbardziej. 

Płotek w kolorach wiadomej drużyny stoi i niszczeje:


I przy okazji stał się sławny.

Ale inspiracja miała być inna - kwiatowa. Podzielę się z Wami sekretem. Otóż obiektywy, wiadomo, tanie nie są. Co zatem zrobić, żeby było makro? Ano zanabyć adapter +10 dioptrii i nakręcić go na inny obiektyw.

Zdjęcie z obiektywem  50mm:


A tu zdjęcie z teleobiektywem (tak tak!) :-D:


i jeszcze jedno:


Ponieważ z uporem maniaka staram się kupować obiektywy o jednakowej średnicy, to adapter pasuje do wszystkich i sprawdza się idealnie :-)

Miłego Weekendu!

Na razie nic się nie robi, gdyż chorość, ale na drutach zawsze coś mam przecież ;-) i kiedyś skończę i pokażę!





6 comments:

  1. Właśnie zajrzałam na Twojego flickra. Piękne zdjęcia! Podziwiam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dziękuję! Te najbardziej podobają się mnie, a z tych najlepszych tylko dwa osiągnęły tzw. "popularność" ;-) zadziwia mnie flickr od samego początku ;-), ale nie żałuję, że lata temu się zdecydowałem, bo dzięki niemu poznałem absolutnie cudownych ludzi, a część z nich to moi przyjaciele od lat, mimo tysięcy kilometrów nas oddzielających (Diana z Australii, Lode z Belgii, Emmanuel z Meksyku...). Z fotografią mam romans od dawna, czasem jest mniej zdjęć, czasem więcej. Przez kilka lat nie było w ogóle.

      Delete
  2. Szalenie podobają mi się Twoje flickrowe zdjęcia:-)
    Ja przestałam inwestować w sprzęt fotograficzny, może jeszcze kiedyś poczuję taką potrzebę, ale tymczasem... właściwie nie mam już żadnych potrzeb materialnych (może z wyjątkiem zasobów potrzebnych na przerobienie garażu na mieszkanie, ale tego nie rozpatruję jako hobby, tylko absolutnie niezbędną konieczność;-))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Właśnie dlatego, żeby nie inwestować w kolejne obiektywy bardzo polecam nakrętkę :-D kosztuje grosze, a eksperymenty wychodzą zacne!
      Zasobów życzę jak zwykle - z górką (a najlepiej wielką górą!)

      Delete
  3. Bardzo klimatyczne zdjęcia! :) Piękne są- gratuluję! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dziękuję! Będę wrzucać więcej, bo w końcu mam dokąd pójść z aparatem! ☺

      Delete